דף הבית / חיסון משושה

חיסון משושה

חיסון משושה לכלב

לצד שיפור ושדרוג אפשרויות הטיפול במחלות לבעלי החיים, מרכזת הרפואה הוטרינרית מאמצים בנושא הטיפולים המונעים החשובים כל כך לשמירה על בריאותם של חברינו.

חיסון משושה הוא אחד מחיסוני הכלבים השנתיים שכל כלב נדרש לקבל.

חיסון המשושה כולל הגנה (למעשה הוא גורם למערכת החיסון של הכלב לייצר הגנה) בפני 6  מחלות נפוצות ומסוכנות.

למה לבצע חיסון משושה?

בראש ובראשונה – כי רפואה מונעת היא הצעד הנכון לכלבים האהובים שלנו.

שנית, מרבית המחלות נגדן חיסון המשושה יעיל הן מחלות מסוכנות, שהטיפול המינימלי ביותר עבורן יקר פי כמה מעלות החיסון.

אבל בראש ובראשונה – כי רפואה מונעת היא הצעד הנכון לכלבים האהובים שלנו.

מפני אילו מחלות מגן חיסון משושה?

פרוו

וירוס הפרוו תוקף בעיקר גורי כלבים, או כלבים שאינם מחוסנים.

מחלת הפרוו נחשבת למחלה קשה בקרב כלבים ואחוזי התמותה כתוצאה ממנה די גבוהים. למעשה וירוס ה-CPV תוקף את רירית המעיים, מח העצם ומערכת הלימפה. הוירוס עלול להביא להרס של רקמת המעי.

המחלה עלולה לבוא לידי ביטוי במגוון תסמינים, אשר מופיעים בדרך כלל כ-3-14 ימים לאחר ההדבקות: שלשול דמי מלווה בהקאות, חום גבוה, חולשה של הכלב, תיאבון ירוד ועוד.

ההדבקה מגיעה בד״כ לאחר מגע של הכלב עם צואה או הפרשות אחרות של כלב אחר.

דלקת כבד נגיפית

מחלה ויראלית אשר פוגעת בכבד. דלקת הכבד הנגיפית (Infectious canine hepatitis) מדבקת, ופוגעת גם במערכת הנשימה ובעיניים.

ההדבקה מתבצעת בד״כ לאחר מגע של הכלב עם הפרשותיו של כלב אחר.

כלבלבת

מחלת הכלבלבת היא מחלה העלולה להיות קטלנית עבור כלבים, אשר נגרמת ע״י וירוס ומלווה בד״כ בסבל רב לבעל החיים.

כלבלבת מסוכנת במיוחד לגורים בשבועות הראשונים לחייהם, אך בהחלט יכולה לפגוע גם בכלבים בוגרים (ובעלי חיים נוספים למעשה).

הסיכון להדבקה בתקופת החורף גדול יותר, מכיוון ששרידות הוירוס בטמפרטורות נמוכות טובה יותר.

התסמינים לא תמיד יגיעו עם ההדבקה, כי אם לאחר מספר ימי דגירה (מימים בודדים ועד כמה שבועות) וכוללים: נזלת, חום גבוה, שיעול ועוד. ייתכן במצבים קשים יותר תבחינו גם בחוסר תיאבון של הכלב, מצב רוח ירוד, הפרשות מהעיניים.

הוירוס פוגע במערכת החיסון של הכלב, מה שעלול להביא להסתבכות נוספת עם בעיות רפואיות משניות.

חיסון המשושה

עכברת סוג 1+2

שני זנים של חיידקים שעלולים להביא לכדי פגיעה בכבד ובכליות של הכלב. מקור השם טמון באופן ההדבקה (דרך מכרסמים), לעתים עכבר שהשאיר הפרשות במקום שבו הכלב עובר או שותה ממנו.

סיבוכים של המחלה ופגיעה חמורה בכבד עלולים לגרום למחלת הצהבת. למחלה תסמינים שונים ומגוונים כמו רזון, חם גבוה, הקאה, שלשול דמי, הגדלת בלוטות לימפה ופגיעה בכליות, בטחול ובכבד. המחלה קטלנית וזואונוטית(עלולה להדביק בני אדם).

.

פראאינפלואנזה

זהו נגיף הפוגע במערכת הנשימה של הכלב. התסמינים דומים מאוד לאלו של שפעת, ותתכן נזלת (לעתים עם מוגלה) ושיעולים.

מחיר חיסון משושה לכלבים

חיסון המשושה ניתן כחלק מבדיקה שנתית בסיסית החשובה לא פחות ממתן החיסון עצמו ויכול להיות מתומחר בנפרד, או כחלק מתכנית טיפולים שנתית.
חשוב מאוד להבין כי כאשר אתם מגיעים לוטרינר לצורך קבלת חיסון הוא גם בודק את הכלב, מתרשם ממצבו הכללי ורק אז מחליט האם הכלב כשיר לקבל את החיסון. לפיכך, כאשר אתם חושבים על מחיר החיסון אז צריך לקחת בחשבון כי זה הרבה מעבר לחומר הניתן לקנייה בחנויות לחיות, אלא טיפול רפואי של ממש שדורש איש מקצוע.

בתמונה מופיעות תכניות המנויים שלנו לכלבים הכוללות חיסון משושה – לפרטים נוספים לחצו על התמונה.

מחירים של חיסונים לכלבים

זכרו, מתן חיסונים ורפואה מונעת בכלל באופן שוטף עשויים למנוע סבל רב עבור הכלב ועבורנו.

למידע וייעוץ מקצועי

לקוחות יקרים, מספר עדכונים לגבי פעילות המרפאה בתקופה הקרובה.
המרפאה פעילה בשעות הרגילות ובחירום 24/7,
עם זאת מומלץ:
– לצמצם הגעה למקרים דחופים
– להתקשר לתאום תור למניעת מפגשים עם לקוחות אחרים, ועל מנת לקבל יעוץ טלפוני במקום להגיע למרפאה.
– במידה ויש צורך בטיפול רפואי לחיית המחמד שבעליהן בבידוד ניתן ליצור קשר ומרפאת הבית הכתום תשתדל לעזור באיסוף בטוח מביתכם למרפאה וחזרה.
– במידה ומתעוררים קשיים כלכליים אל תמנעו טיפול מבעל החיים ונשתדל לעזור כמיטב יכולתנו.

מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל מצוקה משפחתית אחרת שמתעוררת וננסה לעזור בהמלצות למדיטציות או בהתבוננות על מנת ליצור סביבה משפחתית מיטיבה ככל האפשר להולכים על 2 ועל 4 כאחד.

האחריות היא שלנו לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו. חיות המחמד לא מדבקות ולא נדבקות בוירוס הקורונה הספציפי הזה אך יכולות לשאת אותו זמן מה על פרוותן.
כדאי לאנשים חולים להעביר מגבון חיטוי על פרוות החיה לפני הוצאתה החוצה.
יש טעם ליצור קשר עם דוג ווקר או להעסיק אדם שכרגע מובטל בעזרה בטיול עם הכלב.
עזרה הדדית ושמירה על שלוות נפש חשובים מאד בתקופה זו.
בריאות לכולנו:)