דף הבית / מחיר וטרינר לכלב והשירותים הנלווים

מחיר וטרינר לכלב והשירותים הנלווים

מחיר וטרינר לכלב

כמה עולה לגדל כלב, כמה יעלה לי לטפל בו בשנה הראשונה וכמה אצטרך לשלם כאשר יהיה זה כלב בוגר? השאלות האלה פוגשות אותי לא מעט, כאשר לעניות דעתי במקביל אליהן צריכות לעלות מספר שאלות נוספות:

מה אני מקבל בתמורה?

האם מה שאני מקבל בתמורה ניתן לאמוד בכסף?

האם יש ערך מוסף לביקור במרפאה הוטרינרית שבה בחרתי?

האם אני מחפש ערך מוסף?

האם הווטרינר קשוב למצבי הכלכלי, הפיזי או הנפשי נכון לזמן הביקור?

האם הווטרינר זמין אלי תמיד במקרה הצורך?

לאחר שתקבלו תשובות לשאלות הללו תדעו האם המחיר של הוטרינר שלכם למגוון הטיפולים שהוא מציע הם אטרקטיביים עבורכם.

אהבה לבעלי חיים אינה תלויה בדבר

חיית מחמד מביאה אתה למשפחה מתנות רבות: אהבה שאינה תלויה בדבר, שמחת חיים, פיתוח אחריות אצל ילדים ועוד. לרוב המתנות ערך מוסף רב שקשה לאמוד אותו בכסף. בצד זה גידול חיית מחמד הוא מותרות ואחריות הבעלים לדאוג לה למחסה מזון וטיפול רפואי.

לצד זה, יש ערך רב לטיפול מונע וחשוב לבקר במרפאה בתדירות המומלצת ולבצע את החיסונים והטיפולים המונעים.

עלות טיפולים שנתית בחיית מחמד מורכבת מטיפולים שוטפים קבועים כמו חיסונים וטיפולים נגד טפילים מצד אחד, ומטיפולים לא צפויים כמו מחלות או תאונות לא מתוכננים מאידך.

כלבים בוגרים מקבלים פעם בשנה חיסון משושה וחיסון כלבת, המשולב עם הרישיון העירוני לאחזקת כלב. עלות הרישיון מושפעת מגיל הכלב ומיכולת הרבייה שלו כלומר זכר מסורס או נקבה מעוקרת מתוך רצון לעודד עיקורים וסירוסים כדי להפחית את כמות ההמלטות הלא רצויות שגורמות לריבוי כלבים נטושים ומומתים.

טיפולים נוספים נגד תולעי מעיים ותולעת הפארק ניתנים כל שלושה חודשים. אילה אינם חיסונים אלא טיפולים שמנקים באופן חד פעמי את הטפילים במידה ואלה נוכחים.

בנוסף קיים מגוון רחב של מוצרים לטיפול נגד פרעושים וקרציות המסופקים באמפולה, כדור או קולר.

כמה עולה ביקור אצל הוטרינר?

מחיר של וטרינר לכלב נגזר מסוג השירות, גודל הכלב וכמובן האופן בו הוטרינר מעריך את עצמו.

מחירון וטרינרי של ד"ר ערן זיו לשנת 2021:

עלות חיסונים שנתית לכלב קטן היא כ-750 ש"ח לשנה. לכלב בינוני כ-850 ש"ח לשנה, ולכלב גדול כ-950 ש"ח לשנה.

חיסונים לגור לשנה עולים כ-1000 ש"ח מאחר והם כוללים 3 חיסוני משושה והכנסת שבב במקביל לחיסון הכלבת.

האגרות לעירייה מתומחרות: לכלב עד גיל חצי שנה או מעל גיל 8, 66 ש"ח.

לכלב בוגר 373 ש"ח ולמסורס/ מעוקרת 52 ש"ח.

חומרי הדברה טובים מתומחרים בין 150 ל-250 ש"ח, בתלות בגודל הכלב והמוצר, שמספיקים ל 3-6 חודשי טיפול.

מחיר של סירוס כלב יחל מ-550 ש"ח ועיקור כלבה החל מ 650 ש"ח.

התמחור הנ"ל  מתייחס לטיפולים שוטפים ואינו כולל ביקורים אחרים במרפאה. חשוב לזכור כי הווטרינר אינו חנות והוא אינו מוכר מוצרים או זריקות אלא גובה עבור ידע שנרכש בשנים רבות של לימודים וניסיון. כמו כן רפואה וטרינרית היא רפואה פרטית ולכן מחירי החומרים אינם מסובסדים.

בנוגע לשאלה כמה עולה ביקור אצל הוטרינר אז העלות לביקור בסיסי במרפאה הוא כ- 180 ש"ח. שאר הפרוצדורות או הבדיקות מתומחרות בנפרד. מחיר ביקור אצל וטרינר אינו מתווסף לעלות חיסונים אלא מתייחס כאמור לבדיקה רפואית אחרת כמו מחלה או תאונה. ניתן בדרך כלל לעשות מנוי שנתי לכלב לצורך ביקורים במרפאה, מנוי שמוזיל בדרך זו או אחרת את העלויות.

לא רק המחיר מדבר

בכל מקרה חשוב שיהיה איזון והדדיות בין הווטרינר, שתורם מזמנו מליבו ומהידע שלו, לבין הלקוח, שמעריך את מה שניתן לו ומשלם עבור השירות, כדי שהקשר ארוך השנים ביניהם יעבוד בצורה טובה ונעימה.

לכן, מומלץ לבחון מעבר למחיר שנגבה עבור השירות את שאר הערכים אותם מביא הוטרינר לשולחן, את הערך המוסף לכלב שלכם וכמובן גם לתחושת הנוחות שלכם להגיע למרפאה ולפגוש באיש המקצוע.

למידע וייעוץ מקצועי