דף הבית / חיסון משושה

חיסון משושה

חיסון משושה לכלב

לצד שיפור ושדרוג אפשרויות הטיפול במחלות לבעלי החיים, מרכזת הרפואה הוטרינרית מאמצים בנושא הטיפולים המונעים החשובים כל כך לשמירה על בריאותם של חברינו.

חיסון משושה הוא אחד מהחיסונים השנתיים שכל כלב נדרש לקבל.

חיסון המשושה כולל הגנה (למעשה הוא גורם למערכת החיסון של הכלב לייצר הגנה) בפני 6  מחלות נפוצות ומסוכנות.

למה חיסון משושה?

בראש ובראשונה – כי רפואה מונעת היא הצעד הנכון לכלבים האהובים שלנו.

שנית, מרבית המחלות נגדן חיסון המשושה יעיל הן מחלות מסוכנות, שהטיפול המינימלי ביותר עבורן יקר פי כמה מעלות החיסון.

אבל בראש ובראשונה – כי רפואה מונעת היא הצעד הנכון לכלבים האהובים שלנו.

המחלות בפניהן מגן חיסון משושה:

פרוו

וירוס הפרוו תוקף בעיקר גורי כלבים, או כלבים שאינם מחוסנים.

מחלת הפרוו נחשבת למחלה קשה בקרב כלבים ואחוזי התמותה כתוצאה ממנה די גבוהים. למעשה וירוס ה-CPV תוקף את רירית המעיים, מח העצם ומערכת הלימפה. הוירוס עלול להביא להרס של רקמת המעי.

המחלה עלולה לבוא לידי ביטוי במגוון תסמינים, אשר מופיעים בדרך כלל כ-3-14 ימים לאחר ההדבקות: שלשול דמי מלווה בהקאות, חום גבוה, חולשה של הכלב, תיאבון ירוד ועוד.

ההדבקה מגיעה בד״כ לאחר מגע של הכלב עם צואה או הפרשות אחרות של כלב אחר.

דלקת כבד נגיפית

מחלה ויראלית אשר פוגעת בכבד. דלקת הכבד הנגיפית (Infectious canine hepatitis) מדבקת, ופוגעת גם במערכת הנשימה ובעיניים.

ההדבקה מתבצעת בד״כ לאחר מגע של הכלב עם הפרשותיו של כלב אחר.

כלבלבת

מחלת הכלבלבת היא מחלה העלולה להיות קטלנית עבור כלבים, אשר נגרמת ע״י וירוס ומלווה בד״כ בסבל רב לבעל החיים.

כלבלבת מסוכנת במיוחד לגורים בשבועות הראשונים לחייהם, אך בהחלט יכולה לפגוע גם בכלבים בוגרים (ובעלי חיים נוספים למעשה).

הסיכון להדבקה בתקופת החורף גדול יותר, מכיוון ששרידות הוירוס בטמפרטורות נמוכות טובה יותר.

התסמינים לא תמיד יגיעו עם ההדבקה, כי אם לאחר מספר ימי דגירה (מימים בודדים ועד כמה שבועות) וכוללים: נזלת, חום גבוה, שיעול ועוד. ייתכן במצבים קשים יותר תבחינו גם בחוסר תיאבון של הכלב, מצב רוח ירוד, הפרשות מהעיניים.

הוירוס פוגע במערכת החיסון של הכלב, מה שעלול להביא להסתבכות נוספת עם בעיות רפואיות משניות.

חיסון המשושה

עכברת סוג 1+2

שני זנים של חיידקים שעלולים להביא לכדי פגיעה בכבד ובכליות של הכלב. מקור השם טמון באופן ההדבקה (דרך מכרסמים), לעתים עכבר שהשאיר הפרשות במקום שבו הכלב עובר או שותה ממנו.

סיבוכים של המחלה ופגיעה חמורה בכבד עלולים לגרום למחלת הצהבת. למחלה תסמינים שונים ומגוונים כמו רזון, חם גבוה, הקאה, שלשול דמי, הגדלת בלוטות לימפה ופגיעה בכליות, בטחול ובכבד. המחלה קטלנית וזואונוטית(עלולה להדביק בני אדם).

.

פראאינפלואנזה

זהו נגיף הפוגע במערכת הנשימה של הכלב. התסמינים דומים מאוד לאלו של שפעת, ותתכן נזלת (לעתים עם מוגלה) ושיעולים.

מחיר חיסון משושה לכלבים

חיסון המשושה ניתן כחלק מבדיקה שנתית בסיסית החשובה לא פחות ממתן החיסון עצמו ויכול להיות מתומחר בנפרד, או כחלק מתכנית טיפולים שנתית. אנחנו ממליצים לכם לעיין בתכניות המנויים לכלבים שלנו הכוללת גם חיסון משושה.

זכרו, מתן חיסונים ורפואה מונעת בכלל באופן שוטף עשויים למנוע סבל רב עבור הכלב ועבורנו.